Foto Databank Oud Ridderkerk Naar Begin Pagina

Toegang tot de fotodatabase

Via deze webpagina kunt u toegang krijgen tot de fotodatabase van de Stichting Oud Ridderkerk.
De werkgroep Beelddocumentatie is al enkele jaren bezig om het fotoarchief van de Stichting te digitaliseren. Een enorme klus! Iedere week wordt de database aangevuld met nieuwe (historische) foto’s. Daarnaast proberen de medewerkers de foto’s van een zo betrouwbaar mogelijke tekst te voorzien.
Voor dit gedeelte, dus het voorzien van de foto’s van een tekst, roepen wij uw hulp in: Als u door de database “bladert” zult u zien dat nog lang niet alle foto’s zijn voorzien van een tekst: U kunt reageren door een mailtje te sturen. Klik hier
Als u een suggestie hebt voor een tekst, vermeld dan wel het fotonummer waarop de tekst betrekking heeft.

Bestellen van foto’s.

Bij het bekijken van de foto’s zult u zien dat de foto’s diagonaal zijn voorzien van de tekst: Stichting Oud Ridderkerk. Dit hebben wij gedaan omdat wij (nog) niet willen dat de foto’s onbeperkt gedownload worden. Wij vragen daarvoor uw begrip. Echter, als u in het bezit wilt komen van een foto met hoge resolutie, dan kunt u die bij ons, tegen een geringe vergoeding per foto, bestellen. Wilt u dan het fotonummer noteren bij uw bestelling?
De vergoeding bedraagt voor een briefkaartmodel   €  2,-,  voor een formaat A5  €  3,- en voor een formaat A4 € 4,-.

Als u (in de buurt van) Ridderkerk woont, kunt u het beste even langs de Oudheidkamer gaan om uw bestelling te plaatsen. Woont u verder weg, bel dan met de heer J. van der Poel van onze Stichting. Hij kan u vertellen hoe de foto’s zijn te bestellen en hoe de betaling ervan kan worden geregeld. Zijn telefoonnummer is 0180 421696. Ook kunt u hem per e-mail om inlichtingen vragen: ( jpoel@oudridderkerk.nl )
Wij werken er aan dat u in de toekomst foto’s via internet kunt bestellen.

Naar de Foto Databank

Films uit Ridderkerk