Archiefstuk van de Week Naar Index Naar Begin Pagina
Bus

Op de foto geen Zwitserse postbus, maar de bekende Ridderkerkse chauffeur Melis Evert Verhoef met een bus van het merk „Dion Bouton".„Het Groentje", het zogenaamde pleintje achter de Singelkerk was toentertijd het vertrekpunt van lijn 1.

ROTTERDAM -Zaterdag 24 oktober 1992 kunnen bezoekers van de Oudheidkamer een gratis ritje maken met een dertig jaar oude Zwitserse postbus. Bezoekers van de expositie „Openbaar vervoer" ontvangen een vrijkaartje op vertoon waarvan men mee kan rijden.
Vertrek en aankomst op een nog nader te bepalen plaats in de buurt van de Oudheidkamer. Deze gewezen postbus van het type Saurer heeft reeds ongeveer een miljoen kilometers gereden. De ritten worden gereden van 12.00 tot 16.00 uur. De Oudheidkamer zal in verband
hiermede — in tegenstelling tot wat gebruikelijk is — reeds vanaf 11.30 uur geopend zijn. Deze nostalgische foto uit het archief van de Oudheidkamer toont aan dat het bepaald geen nieuwtje is dat er een bus "rijdt met een halte in de nabijheid van de Oudheidkamer.
Waalpost  21 oktober 1992

Pagina Omhoog